Vita Koe

Artikel boerderij.nl | Voeding en conditie van rundvee en kalveren optimaliseren met Vita Koe

Ontdek hoe Vita Koe, een innovatieve vloeibare premix, ondersteuning biedt aan melkveebedrijven.

Het waarborgen van de voeding en conditie van rundvee en kalveren is van cruciaal belang voor boeren. In dit artikel worden de voordelen van Vita Koe verkend, een unieke vloeibare premix die speciaal is ontwikkeld om vee te ondersteunen. Belangrijke informatie wordt geboden aan boeren die streven naar optimale resultaten.

Vita Koe: Hoe werkt het?

Vita Koe is een innovatieve vloeibare premix, ontwikkeld en geproduceerd door Vossen The New Farming. De premix is zorgvuldig samengesteld met geselecteerde ingrediënten om de voeding en conditie van rundvee en kalveren te optimaliseren. Het product bevat een unieke combinatie van natuurlijke elementen, waaronder appel-, bieten- en vlierbessenwijn, evenals specifieke plantenextracten zoals Achillea Millefolium, Hypericum Perforatum en Echinacea Purpureae.

De zorgvuldig gekozen ingrediënten in Vita Koe bieden belangrijke voordelen voor het vee. De smaak van het ruwvoer wordt verbeterd. Dat resulteert in een verhoogde eetlust en voedselopname bij de dieren. Daarnaast stimuleert het de spijsvertering, met name in de mondholte en voormagen, waardoor voedingsstoffen efficiënter worden opgenomen.

Ondersteuning bij uitdagingen zoals hittestress

Hittestress is een veelvoorkomende uitdaging waar boeren regelmatig mee te maken krijgen. Hoge temperaturen en luchtvochtigheid kunnen leiden tot ongemak en verminderde prestaties. Vita Koe biedt hierbij ondersteuning door de dieren te helpen om beter om te gaan met de hitte en een gezonde lichaamsconditie te bevorderen.

Onderzoekers van gerenommeerde instellingen zoals Wageningen Livestock Research (WUR) toonden aan dat de optimale omgevingstemperatuur voor melkvee tussen -5 °C en 18 °C ligt. Bij hogere temperaturen kunnen koeien last krijgen van warmtegerelateerde stress. Dat heeft een negatieve invloed op hun voedselopname en verteringscapaciteit.

Met Vita Koe kan de impact van hittestress op het vee verminderen. Door de verbeterde eetlust en spijsvertering nemen dieren efficiënter voedingsstoffen op, zelfs tijdens warme zomerdagen. Dit draagt bij aan een optimale conditie en prestaties van het vee.

Stimulering spijsvertering door Vita Koe, met name in de mondholte en voormagen, waardoor voedingsstoffen efficiënter worden opgenomen.

Gemakkelijk toevoegen aan dagelijks rantsoen

Het gebruik van Vita Koe in het dagelijkse rantsoen is eenvoudig en effectief. De juiste hoeveelheid Vita Koe toevoegen, zorgt voor een optimale conditie en eetlust bij rundvee en kalveren, zelfs tijdens uitdagende periodes.

Naast de voordelen bij het omgaan met hittestress kan Vita Koe ook helpen om andere potentiële problemen te voorkomen. Zo kan onvoldoende ruwvoeropname bijvoorbeeld leiden tot pensverzuring en negatieve gevolgen hebben voor het afkalven, klauw- en uiergezondheid. Pensverzuring ontstaat wanneer het evenwicht in de pens verstoord raakt. Vooral het rantsoen voor hoogproductief melkvee bevat veel snel verteerbare energie (krachtvoer). Daardoor hoeven koeien minder te herkauwen en produceren ze ook minder speeksel. Deze koeien krijgen al vrij snel last van pensproblemen. Door het gebruik van Vita Koe worden deze problemen proactief aangepakt en bevordert het de conditie van het vee.

Door de juiste combinatie van natuurlijke ingrediënten verbetert Vita Koe de smaak van ruwvoer, stimuleert het de spijsvertering en ondersteunt het vee, met name tijdens uitdagende periodes zoals hittestress. Vita Koe voeg je gemakkelijk toe aan het dagelijkse rantsoen. Zo profiteer je van de voordelen van een betere conditie en eetlust bij het vee.

Gerald Hemstede over Vita Koe:

“Vita Koe is een essentiële toevoeging voor ons bedrijf, vooral in het najaar. We merken dat wanneer de koeien weer op stal gaan en het voer verandert, hun prestaties afnemen. De melkproductie daalt en de vruchtbaarheid neemt af. Daarom geven we de koeien gedurende veertien dagen tot drie weken een stimulatie met Vita Koe om hun weerstand te verhogen. Hierdoor starten ze beter op en blijft de productie op peil. Als er zich grote problemen voordoen, heeft Vita Koe bewezen effectief te zijn in het aanpakken ervan.”

Bekijk de volledige recensie op YouTube

Bekijk het artikel op boerderij.nl